Rom, dag 1


På Kastrups taxfree hittade jag bautaklubbor som jag ville köpa, men Jens sa nej.


Bauta Bauta!



Och jag sa NejNej när Jens gick och spanade på denna Ferrari!


Vi anlände till Rom på eftermiddagen efter mellanlandning i Zürich.
Efter incheckning på hotellet gick vi genast ut på stan!



Det är moppe som gäller i Italien och man tutar som bara den!
Och kör fort!
Så det är här i trafiken jag hör hemma!


Hungriga var vi när vi kom fram så vi köpte pizza på lösvikt!

Överallt finns fina fontäner, hus/byggnader och statyer!






<3




Kända Fontana di trevi där det var smockat med turister


Men ändå så vackert. Vi kom dit vid 18-tiden och precis när det började mörkna.
Så romantiskt så!


Min finaste!


Hihi!


Vackert!


Vi hann även  förbi spanska trappan där denna fina fontän finns.

Middagen åt vi på ett underbart ställe.
Och maten var sååå god. Jag åt parmaskinka till förrätt och en pastacarbonara till huvudrätt.
Jag blev så distraherad av stämningen på restaurangen så jag glömde ta kort.

På hemvägen stannade vi till så jag fick köpa lite gelato=glass i en mysig glassbar!
Ser det inte helt fantastiskt ut?!




Jag var så mätt och hade så svårt att välja mellan alla dessa sorter.
Det blev en kula choklad som smakade underbart!

Trötta somnade vi gott på vårt hotell!




Imorgon, måndag börjar praktikperiod 2 för mig!
Det är CapioCity Klinik som står på schemat.
4 veckor på vårdcentral och det ska bli så kul!

Postat av: mamma gudrun

Fina bilder, Rom är en fantastisk stad. Nästan så jag längtar att se allt igen. Ni verkar haft underbara dagar med mkt god mat och sevärdheter.

Kramisar mamma

2010-10-11 @ 19:44:43
Postat av: Amanda

åh jag älskar italien och deras glass. Även fast jag spendera två månader där så åt jag mig inte mätt på glassen, den är underbart god!

2010-10-12 @ 11:30:51
URL: http://mittemotpreem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback