Påsk för mig


Jag tror allvarligt att många här nere inte förstår hur påsk kan firas..
Äta lite ägg hit och dit är ingenting för mig.
För mig är påsken:

Åka skoter
Grilla korv
Pimpelfiske
Träffa släkt
Sitta i en snödriva och sola
Godis i massor


Och har man tur kommer kanske dessa påskkärringar på besök, hehe!

Att jag däremot funderar på om dunjackan ska med upp eller inte är en annna grej.
Men mamma sa faktiskt att hon inte använt sin dunjacka på någon vecka. Så den stannar nog hemma.
Men vinterskorna, långkalsongerna, mössa och vantar får nog följa med upp!

På tisdag drar jag uppåt i landet hem till mamma och pappa!
Ska bli så härligt!
Men först en kort dag i skolan, ny kurs står på schemat. Innehållet däremot verkar segt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback