Utflykt


Vette fasiken vad det är med mig, vaknade 6 imorse av mig själv. Men det spelade ingen roll.
Mamma och jag skulle ju ändå iväg.
Vi hämtade Momma och åkte till Sveriges björntätaste område.


Svaningen


På Djupudden bjöds det på brakfrukost, värre än hotellfrukost!


En söt liten Olle bor där


Och en och annan låtsats-björn

Vi hade en härlig förmiddag med massa mys, prat och skratt.
Vi provade en fin brudkrona!


Jag


Momma


Mamma


Moster

Sen fick den äldsta och den yngsta smaka på Ros-Tequila.
Mums tyckte jag.


Men Momma tyckte det var litte start!

Vid lunchtid åkte vi mot Häggnäset för att titta in på Frostvikens Keramik.
På vägen dit såg vi en stor ren!






Och vacker utsikt!



Vi stannade till vid Hällsingåfallet som är riktigt mäktigt!






Lite skakis i bena...


Mamma fick något galet ryck!


Framme vid vårt mål!




Mycket fint här...


Fika blev det också såklart!


Från gården är det fantastisk utsikt!

Vi åkte en annan väg hem, över Gäddede.

Väl hemma igen slocknade jag en timme och sen stod middagen dukad. Vilken service!


Massa gott igen såklart!


Gudrun & Karin


Bjennbua!

Färden hem mot Ström gick sent på kvällen, men då tog stor älgox´n och visa sig.





Tur att jag har världens bästa Moster, kom hem med en minnesvärd dag och massa fina saker.
Men dom visar jag en annan gång!
Tack för en underbart härlig dag!

Postat av: Moster

Gu, vikka kort!!!

Men roligt hade vi!

Finnt e vär fast de va knortit på slute.

Kom igen snart Karro! det är så kul med besök av dej.

pussokram

2010-07-07 @ 13:51:14
URL: http://djupudden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback