Personlig kock


Det har varit full rulle sen min frulle imorse..
Jag har träffat mitt mentorsbarn Yousra och hennes syster, vi åkte iväg på Tekniska museét och kikade.
Väldigt häftigt med u-båten man kan gå in i. Och tjejerna tyckte det nog var roligt med alla grejer man kunde pilla och klura med.


Yousra och Wissal


Här provsitter vi inne i en båt!

Nu ikväll har jag varit med om en häftig grej.
Jag, Anna B, Anna S och hennes kompis Bodil fick vara lite "jury" på restaurangen där Rezi jobbar.
Han ville att vi skulle prova lite nya rätter!
Det var hur roligt som helst och det var fantastiskt gott!!


Till förrätt fick vi vitlöksbröd, lite olika korvar, oliver, någon fårost med fikonmarmelad och musslor!
Jag har aldrig ätit musslor på det sättet tidigare.. bara färdiga från burk. Men nu äntligen kan jag säga att jag har ätit det och att jag faktiskt gillar det grymt mycket!
Vinet vi drack till var även det fantastiskt!

Sen kom två pastarätter in som vi smaskade på!
En tomat/olivolja och en gorgonzola!
Ljuvligt gott!






Påväg att hugga in på pastarätterna!

Efter rätt så fulla magar höll vi på svimma när det ytterligare kom in en varmrätt..


Saltimbocca hette det tydligen.. lite speciell smak. Parmaskinka innuti.. fick tyvärr det lägsta betygen under vår kväll! Var även sallad och klyftpotatis till!

Och till efterrätt fick vi Crème Brûlè och Pannacotta!
Men det var det knappt någon som fick i sig det efter all mat..


Bodil och jag


Mina fina Annor!

Nu kanske ni undrar hur en fattig student som jag kunde ha råd med allt detta??!
Jo, det var nämligen så att vi fick rätt bra pris för denna 4-rättersmiddag.. så det lönar sig att känna kocken!


Och vår duktiga kock Rezi himself!
Tusen Tack för en fantastisk kväll!

Musslorna och fårost + fikonmarmeladen var bäst!

Postat av: Gurun

Men oj va mycke smarrigt! Va kul att få vara med på provsmakning. Sista rätten hade nog varit godare om ni inte hade varit så mätta. Du vet "é musa mätt é mjöle beskt". Spännande att vara på Tekniska museet. Men Karro! hur hinner du allt???

Jag blir alldeles trött av allt du gör och hinner med. Kramisar/Mamma

2010-02-14 @ 12:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback