Jag är en lyckans ost!


Fast inte just nu. Var och drog visdomstand nr. 3 imorse och har förbaskat jävla ont.
Så det är riktigt synd om mig. Jag kan bara äta flytande föda.
Kräm och fruktsoppa är dagens lunch och middag.

Men igår var det absolut inge synd om mig.
För då fick jag träffa på jordens sötaste kycklingar!


Så yttepytte liten!


Pappa Tupp


I hönshuset hänger damerna


Här är ena hönsmamman som heter MaffiaMärta som jag trodde hette MaffigaMärta för att hon var så maffig.
Men värsta etriga hönan.. kanske därav namnet Maffia :)
Hon hade 5 små kycklingbebisar.


Den andra hönan "Nästminst" hade 3 små sötnosar


Mamma gullar med en gul söt en!


Fick träffa en av mosters goingar, Lill-Olle.
Som vipps ryckte omkull mig så jag gjorde en bakåtkullerbytta när jag satt så skönt i en stol.
MEN han fick inte tag i någon höna att smaska på, jag höll hårt i kopplet!


Ner till hästahagen vandra vi också.
Dessa underbara djur!

Nu kan ni ju undra vart jag varit på zoo någonstans och det är visst hos min kusin Elin :)


Som här myser med Mylta


Fina Knubben


Ella och Mylta


Värsta goshästen


Så söt krullig man


Urgulligt!


Jag vill ha en häst någon gång!


Sen fick jag hjälpa till när hovslagaren gjorde sitt jobb!


Duktiga Harry och Knubben


Inte nog med alla underbara djur så höll jag på att svimma när jag kom hem på gårn.
Där stod en superfin röd damcykel som det stod mitt namn på.


Helt fantastiskt bra!
Jag är så glad! Nu ska den skickas ner till skåne!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback