Ordning och reda


Konstigt det är när vissa saker kan stå kvar på ett och samma ställe i flera veckor och störa en varje dag och ändå flyttar man inte på de?!
Det har varit flera högar hos oss som varit störande och de har inte kommit bort pga vi måste springa i många trappor för att komma till vårt vindsförråd. Men idag slog vi till och bar upp massor med tomkartonger, påsar med skit och annat rat som jag inte vill ha framme.
Och helt plötsligt fick vi världens ytor, vad underbart det känns när man gjort något man gruvat för länge.



Jag har pluggat lite eller lekt med Jens. Han fick vara patient och jag var sjuksköterska.
Jag tränade att sätta PVK och KAD på honom, inte på riktigt riktigt, men nästan. Öva att prata med en patient är rätt svårt..
Det värsta är att jag inte kan spela och låtsats att det är på riktigt medans Jens är superduktig och frågar och allt.
Jag höll på att skratta ihjäl mig ett tag, men sen fick även jag beröm!
Uppkörningen på tisdag känns inte alltför bra, men ska väl öva lite mer ikväll och imorgon.

Snart åker Jempis iväg på jobbet och jag hade tänkt och plugga ännu mer... måste få in lite farmakologi i huvudet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback