Äggklocka på föreläsning


Vilken dag!

Första halvan spenderades med Honey köandes in till det nya köpcentrumet Entré i Malmö som ligger 5 min gång ifrån oss. Värsta invigningen, men vi missade Gynning och musiken och glittret pga allt köande. Det var hur mycket folk som helst. Helt sjukt. Och självklart hade de allra flesta butikerna en massa fina erbjudanden, men både jag och Jens kände inte alls för att gå in i någon butik och trängas med 100-tals andra. Nej, vi kikade runt lite och åkte rulltrappa i mellan de olika våningarna. Det må sägas att det är ett häftigt varuhus och snyggt!

Andra halvan har tillbringats på skolan och föreläsning om njurarna, väldigt intressant och mer intressant blev det nu när jag läst om det hemma för att jag förstod mer! Vår föreläsare idag provade som hon uttryckte det själv en pedagogisk metod. Hon ställde sin medhavande äggklocka på 15 min och vipps hade det gått 15 min och då ville hon att vi skulle diskutera det vi nu kommit fram till och sträcka lite på oss. Den där klockan hann ringa en jäkla massa gånger kan jag säga under 3 timmar.. och i slutet så brydde hon sig inte ens om att den ringde utan fortsatte bara att prata på. Pedagogiskt, jag vet inte jag. Det var mest störande att den där ringde hela tiden..

Postat av: elunkusin

Vi var på nyöppnade ikea så långt norrut det går att komma typ pajala eller nåt och det var HEMSKT. Det gick bara att följa strömmen längs med gångarna som ett fiskstim. JAg hade nästan panik innan vi kom ut.

Märklig pedagogik kan jag hålla med om :)

2009-03-20 @ 08:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback