Härliga lediga helg


Efter jag slutat i fredags satt jag mig på bussen till Hoting, där pappa hämtade upp mig.
Mamma hade gjort jättegod lax som vi smaskade på när vi kom hem. 

Jag vaknade jättetidigt på lördagen och det blev verkligen mycket gjort. Vädret var underbart och vi var ute mest hela dagen!
Pappa han krattade och krattade. Jag lekte med voffsingarna och skrapade verandaräcket lite, men mamma skrapade mest.
  

Skyndade mig och hämtade Jens i Hoting på morgon.
Lite senare på dagen åkte mamma, Jens och jag till Lövberga på loppis.



Det blev ett fynd för mig. En fin skål. Mamma köpte ett garnnystan och en liten söt kruka.

image1158

Vi passade på att åka på dollarstore och Jojo när vi hämtade upp Kajsa i Ström.
Där blev det endast fryspåsar..

När vi kom hem cyklade vi med hundarna och började grilla. Fy fasiken vad gott det är. Jag blev aldrig mätt.
Vi hade gjort tzatziki, mumsig sallad och bulgur till!

    

Jag hade lovat Jens och åka och fiska, så det var bara att trampa iväg på cyklarna ner till bron.
Soligt och varmt var det iaf! Men ingen fisk..

   

Kajsa hon körde fyrhjuling..

image1170

Vi hade även lite tid över för björnspaning.. men inga björnar som ville visa sig.

På söndagen var det dystert väder. Usch, alldeles grått och regnigt.
Vi var mest inne hela dagen. Jag och pappa cyklade en långtur med hundarna ända till skidspåret.
Jag busade och hoppade hinder med min små älsklingar.
Åt god mat som vanligt :)

Vi åkte på björnspaning igårkväll också men den här gången på Näsets skogar, men inga rackare då heller.



Men där emot en mård och några tjäderhönor.



Jag och Jensen åkte tidigt med bussen imorse och jag har jobbat.
Jensen har sovit som en stock och snart ska han iväg på sitt arbete.
Adjöken!

Postat av: mingla

Håller på med ett skolarbete om blogging och undrar hur ofta du bloggar på ett ungefär. Vore snällt om du ville svara :).

2008-05-12 @ 21:12:05
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Gudrun

Vilken detaljerad redogörelse över din helg. Fina kort/mamsen

2008-05-12 @ 21:45:41
Postat av: Marie

Ja, visst är det för j*vligt! Man undrar ju vad man gör här uppe i kallhålet ibland ;) Du ser ut att ha haft en mysig helg iaf med mycket friskluft :) Kom gärna å hälsa på om du kommer ända till Backe nån gång :) Kramen

2008-05-13 @ 15:28:38
URL: http://GossipByMarie.blogg.se
Postat av: frida

när vi skörde ut på björn spaning så såg vi en jätte stor sjäder tupp som hade en jätte stor rumpa



hihi



kram frida synd att jag inte visste att du var hemmea

2008-05-18 @ 08:44:54
URL: http://princessfridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback