Toaletter


Jag har problem med offentliga toaletter. Fy fan. Helst jobbets toaletter. Vi har 3 stycken som de allra flesta använder. Finns 2 stycken till, men de ligger lite längre bort i byggnaden. Så det handlar alltså om 3 toaletter varav en är en handikapp-toa som har jobbigt lås.. jag satt där en gång och det var någon annan som öppnade och jaha, där satt jag och torka mig. Pinsamt. Så den använder jag inte något mer.
Så för mig handlar det alltså om 2 toaletter. Och ni som känner mig väl, vet att jag har känslig näsa och det är väldigt jobbigt just när det gäller toaletter. Jag känner precis vad personen innan har gjort. Okej, vem som helst känner väl om det är någon som skitit, men jag kan känna om det är en jävla surkärring som pissat eller en kille som kissat över kanten och inte fällt ner locket. Åh!
Jag kom nyss från toan och då kunde jag se och känna att det var en kille som kissat på ringen (för att han inte fällt upp den) och att han rökte, för det stank cigarettrök. Jag höll på kräkas. Och det är i sådana fall jag inte vet om jag ska andas genom näsan eller munnen. För om jag andas i näsan känner jag alla dofter. Och om jag andas genom munnen känns det som det fastnar inne i min mun. Så det bästa är att hålla andan, men det lyckas jag inte med under så lång tid. Efter mitt toabesök när jag tvättat händerna har jag problem med att släcka lysknappen och ta i dörrhandtaget, eftersom mina händer då är rena och tänk vad äcklig lysknappen och handtaget är.
Jag önskar att jag fick ha en egen toa.. kanske något i den här stilen..

image1005

image1006

image1007

Jag får nog nöja mig med min toa hemma. Träsits..

Postat av: Anonym

HAHA! Jag har exakt samma problem med toaletter!
Det är så äckligt med offentliga toaletter!

Elin

2008-03-11 @ 13:39:44
Postat av: mikaela

Samma här! Jag hatar jobbets toaletter. Jag har också suttit på handikapp toan när någon öppnade dörren! Haha jag skämdes men han skämdes ännu mer.

2008-03-11 @ 15:12:26
URL: http://mikkisen.blogg.se
Postat av: Amanda

Blä! Tur att jag inte har din näsa, då skulle jag dö
varje gång jag gick på toan. Men jag är jämt dö rädd för att det ska komma in någon eller änn värre gå baklås. :P

2008-03-11 @ 15:40:47
URL: http://mittemotpreem.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag andas genom munnen. Sen när jag tvättat händerna, så stänger jag kranen med handleden. Sen öppnar jag låset och handtaget med papperet och sen slänger jag det innan jag går ut och puttar igen dörren med rumpan;-) Snart ses vi!! KRAMIS

2008-03-11 @ 17:42:31
Postat av: Sandra

hahaha, så otroligt träffande inlägg! alla känner igen sig :) särskilt eniros toaletter....yuck.

2008-03-11 @ 22:38:01
URL: http://fridasandramarie.blogg.se/
Postat av: Moster

Du har alldeles rätt, äckligt är det men nöden har ju ingen lag när man är på främmande ställen.
På jobbet borde det ju vara bättre för allas trevnad.
Synd att du ärvde mommas näsa för dofter!!!!
Kramis.

2008-03-12 @ 10:55:51
Postat av: Anna

Mm, den är riktigt fin (: Nu ska vi bara sy upp den sen så är den en fin "ballongklänning" klar för studenten . Hur är det med Karro då ? (:

2008-03-12 @ 17:17:24
URL: http://annanilsen.blogg.se
Postat av: Anna J

hahaha du skulle sett mig när jag var liten, vägrade gå på offentliga toaletter! men nu är det bättre. Du borde gå på en tokäckliga toalett som inte blivit städa på många år. Då är du nog rätt nöjd mned jobbets toaletter. hahaha

2008-03-13 @ 11:02:47
URL: http://annakjonsson.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad bra. Tipsa alla du känner att skriva på, det är det som är så bra att man kan skriva på som allmänhet även om man inte är student eller ssk. Ja, snart är ni här:-D

2008-03-13 @ 20:47:12
URL: http://sambomammastudent.blogg.se
Postat av: Louise

Ja, jag håller absolut med! Äckel-toaletterna på eniro. Särskilt den mats springer på var 5e minut efter allt te-drickande.

2008-03-15 @ 22:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback