Nu är påsken över


I alla fall för mig. För idag ska jag jobba igen! Och resten av veckan!

Vi har haft en väldigt mysig påsk och även dagarna innan, för då drog vi till H-sand och överraskade Majvor och Gunnar. Vi myste och åt god mat som vanligt.
Våfflor och påskmat bjöds det på!

   

Jens och jag tog en promenix i det fina vädret och villade bort oss.
Det blidde bara 2 dagar på kusten, sen åkte vi hem för att Jens hade arbete som väntade.
Påskafton jobbade jag också lite extra och på kvällen hade vi påskmiddag med Anders och Sofie!

image1034

Påskdagen=igår åkte jag med bussen till Ström för att sedan åka med pappa till Renåa till mina kusiner och släkt för att va med på den årliga pimpeltävlingen!
Jag hade letat fram vinnarinstikten och jag var redo!
Alla förberedde sina spön och väntade.

   

Mamma hittade ett köttben på isen som hon börja äta på, för hon va så hungrig

image1040

Prick klockan 12.00 small skottet av och min morbröder började borra hål som bara den..

image1039

   

Alla ner med kroken och vipps så fick Linda en fisk och sen bara någon minut efter fick jag min första. Och vipps Linda igen och bara någon minut igen, jag. Sen var det andra som fick och gick om oss.
Jag fick en till så det blidde tre små fjuttingar.

image1045

Jag som skulle vinna, för jag skulle välja de fina stickade sakerna. Såklart tog någon gammkärring de fina stickade vantarna.
Mina fiskar vägde 134 g och jag vann en kortlek, sittdyna och våffelstrutar. Ok, lite nöjd är jag väl då!
Amanda tog med mig så jag fick åka hundspann och det var verkligen härligt!

image1050

Väl hemma hos Nils-Arne, Annelie och barnen åt vi smörgåstårta som momma hade skickat med.

image1046

Det blev även wookat och en massa gotta och här har vi två stora godisgrisar

image1047

 

Vi hälsade också på fåren

  

Sen blev det raka spåret hem och jag åkte med bussen med en massa knäppisar 


Postat av: anna

Va härliga bilder du hade tagit! Det ser riktigt mysigt ut, man kanske skulle ha varit med ändå :P

2008-03-26 @ 10:34:36
URL: http://annanilsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback