Havanna, Kuba


Vi lever! Vi mar bra. Forutom skavsar utan skavsarsplaster, mat utan smak, fuktigt i luften sa aven efter en dusch ar vi lika blot som innan. Vi klibbar ihop om vi har hud mot hud. Sa ni kan vara lugn.....Har blir inga barn gjorda.
Jens har haft t-shirt forsta dagen och har fatt en rejal raggarnacke.
Jag onskar att jag haft en stegraknare, for igar gick vi sakert flera mil. Vi vandrade runt i gamla Havanna och i sma sma grander och stora fina torg. Vi vet inte om vi tycker Havanna ser ut som ett sonderbombat Beirut eller charmig medeltida stad. An vart vi vander blicken finns ngt nagot nytt att se. Musik och rorelse ar nagot som finns overallt. Kubanerna ar oerhort trevliga och snalla. Men vissa ar bara ute efter pengar. Det skriks Hola Senor och Hola Senorita overallt.
Vi har provat mojita pa hotellet dar Hemingway alltid bodde. Troligen den sista mojita f;r mig, for jag tyckte det smakade som sjogras fran Storsjon. Men den tog rejalt.. sa mitt pa blanka dan och i hettan satt vi smalulliga och skrattade at varandra.

Just nu sitter vi i Capitolium och bloggar. Internet ar valdigt segt, som pa var forsta dator hemma i Rosson!
Idag ska vi dra vidare till den nyare delen av Havanna och imorgon ska vi hitta nagon annanstans att bo. Vart hotell har varit toppen. Stor sang som vi kan bre ut oss i och en raddande ariconditioner. Vatten dricks i massor och svettas ut lika fort.

Vi tanker pa Er dar hemma.
Mobilerna fungerar ej, men det ar skont sa slipper vi hora fran oroliga mammor och pappor.

Vi far se om vi kan skriva fler ganger, det ar ont om internet har..

Ciao Ciao
fran era alskade Jens och Karro

PS. Jens ar gladare an gladast. De sander fotbolls EM har.. pa kubansk tv!


 


Postat av: Anna

Åh, vad roligt!! Ni kommer ha så mysigt. Skönt att slippa ifrån mobilen ett tag och vara helt lediga med för bara er själva.. och tusen kubaner:-P Kramis

2008-06-05 @ 22:46:14
URL: http://sambomammastudent.blogg.se/
Postat av: Joanna



i Hola Amigos !



Vad kul att ni har det så bra! :)

Bra att de flesta kubanerna är trevliga och att ni får upptäcka och se mycket! Viktigt är som sagt att ni dricker mkt vatten och ni får väl prova nåt annat än Mojito nästa gång :P



Önskar er en fortsatt bra resa.



Njut och lev livet!



Kramar/Joanna från ett soligt Östersund

2008-06-05 @ 23:35:03
Postat av: moster

Åh, vad spännande! Jag förstår att Jens är i sitt esse. Havanna.... hur är det med cigarrerna?

Jag håller med föregående, njut och lev livet.

Kram och puss från en svettig moster.Det är 27grader här och hett som i h-vetet. Pust.

2008-06-06 @ 15:39:24
Postat av: Anonym

Kul att höra ifrån er. Passa på och njut och lev livet. Tusen kramar/mamma

2008-06-07 @ 08:26:42
Postat av: Marie

Kul att läsa om resan! :D Ha det fortsatt underbart! Stor kram

2008-06-07 @ 15:09:39
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: Joppepoppe

ÅH HEJ HEJ Karro sötis!!!!!!Förlåt fatt jag va så off sist vi prata på telefonen...Men ja hade en jätte dålig dag och var jätte ledsen föa Sanna åkte hem å ja var ensam kvar i Karlstad :(

Rinde dej förut och trodde att jag skulle hinna säga hej då innan ni satte er på flyget , men icke.. ni hade nog redan gått på.. :(

men jag hoppas att ni kommer få en SUPER härlig resa å passa på och njut för fullt... men framför allt Ta hand om er och lita inte på någon..haha..

vi får höras av när ni kommer hem..Saknar dig min vän..hälsa Jemsem..

Puss puss

2008-06-09 @ 14:32:45
URL: http://attlevasomjohanna.blogg.se/
Postat av: JOppepoppe

Hej hej hej...Skrev en lång kommentar här nyss men den verkade inte komma med... hmmm



Men förlåt för att jag var så off sist vi prata... hade en jätte kass dag..



Ringde dig dagen ni skulle flyga iväg men ni hade visst redan lyft..:(



Men sköt om er!! och NJUT för fullt....Ja e såå avis..haha



Saknar dig min vän å hälsa jensen..

pusss pusss

2008-06-09 @ 14:36:10
Postat av: Joppe

haha mitt inlägg kom visst med..jaja...så kan det gå..haha puss på dig igen

2008-06-09 @ 14:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback