Roliga dagar


Det har varit händelserika dagar ett tag nu..

Förra veckan var det alla hjärtans dag och redan dagen innan hade jag besök av Elin som hade bakat så fina hjärtbakelser och en lite marsipangris till mig. På självaste hjärtedagen hade honey köpt fina bakelser så vi mumsa och myste. Jensen fick fina långkalsonger och hjärtdiskhandskar av mig.

image846

 

image849
Mycket gott!

Vi åkte iväg och kollade på det berömda ljus/ljud spelet på rådhuset. Och jag tyckte det var väldigt vackert.
Elin hade oturen med sig och ramlade precis när vi kom fram, så hon skrubbade upp knät, så blodet rann..

På fredagskvällen kom Majvor och Gunnar.
Vi blev bjudna på pizza och jag tog med mig alla på ljus/ljud spelet senare på kvällen.
Kallt som attan båda kvällarna, tur att det bara varade i 10 min.

http://youtube.com/watch?v=bQK9GG98VAo&feature=related

http://www.op.se/parser.php?level1=166&level2=722&id=876771

Väldigt vackert som sagt!

På lördagen kom mamma, pappa och Kajsa hit en sväng. Mamma, pappa och jag skulle gå på VM och vi skulle dessutom fira mig lite i förskott. Så Älsklingen hade fixat tårta, som visade sig inte smaka så bra, så vi lämna tillbaka den och fick pengarna tillbaka.
Men lite söt var den iaf..

image850


       
Jag fick för första gången använda min rosa kaffeservis

Efter fikat bar det iväg till stadion.
Mycket häftig upplevelse, mycket folk.. jag såg knappt någonting, endast toppluvor.
Men det var stämningen så var ooootrolig.

       
 

Några skidåkare fick jag med, dret är Björndalen som är längst ner.. mamma och jag som trodde han var en riktig stor karl, men liten som en tunntarm i verkligheten!

   


Mamma gick och friserade sig

image870
Förlåt mamma, men jag tycker allvarligt att du är söt

Innan vi åkte hem fick jag mig en godsak av pappa
     
KOLBULLE, fy fan vad GÖTT!

Mamma, pappa och Kajsa åkte hem och vi gjorde oss i ordning för 80-års kalaset.
Jens morfar var det som bjöd på middag på Krokoms värdshus.

       
 

En trerättersmiddag som var jättegod, vin, cider och drinkar var ju inte heller så tokigt!
Mycket trevlig kväll!
Petter ställde upp och skjutsade och hämtade oss, sen följde vi med han hem.
Majvor och Gunnar lämnade vi själva..

Hemma hos Petter blev det en hel del sång och spelande av Jens, Petter och Jessie.



Mycket tokigheter som jag inte ens kan lägga upp här..
Kvällen slutade iaf med en full Jens och Karolina som kom hem efter 3 på natten..
Vi hade bestämt med Petter och Jessie att vi skulle åka runt 11 dagen efter till Mörsil för att åka skoter och fiska.
Runt nio vaknade vi, inte alltför pigga. Men en underbar Majvor som fixade frukost och diskade till oss.
Vi sa hejdå till Majvor och Gunnar och tackade för en rolig och tokig helg.

Ute i Mörsils skogar hade vi skojsigt..

       
     

Ingen fisk blev det, men grillad korv, blöta rumpor och rökluktade kläder..
Tur som var fick vi middag hemma hos Petters mamma och pappa.
Sen åkte vi hem och sooov.

Igår och idag jobb.
Imorrn ledig :)


Postat av: Moster

Du är fantastisk Karro och grattis på födelsedagen!
Vilken innehållsrik blogg.
Tur att jag får se på rådhuset via dej när jag inte kunde se det på riktigt. Tjusigt.
Kram från Moster.

2008-02-20 @ 06:00:07
Postat av: Anna

Nej, jag som trodde jag skulle hinna först.... GRATTIS GRATTIS!!! Ha en toppendag me mycket tårta och paket:-) KRAM KRAM

2008-02-20 @ 06:04:17
URL: http://sambomammastudent.blogg.se
Postat av: Berit

Grattis Karro! Ha en bra födelsedag! Vi kan ej komma o fika! Kram Berit & comp.

2008-02-20 @ 12:02:36
Postat av: Marie

Vad roligt med mycket bilder :) Har hört ryktas om att du fyller år idag! Stort Grattis!

2008-02-20 @ 17:00:16
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: elinkusin

Hipp hipp HURRA!

2008-02-21 @ 10:14:50
Postat av: Joppeeeelinnnos

Hej min lilla kaksmula!!!! Väldigt fina bilder å ni ser ut att ha sååååå mysigt!!!!! Hoppas att din födelsedag va sköj iaf;) saknar dej like crazy...Pussis på dej vännen!!!!!

2008-02-21 @ 10:34:30
URL: http://attlevasomjohanna.blogg.se
Postat av: Linda

Hej Karro! och grattis i efterskott=)

Tänkte bara vara lite nyfiken och fråga var du fått/köpt den fina rosa servisen? (jag e som galen i rosa) / Linda

2008-02-22 @ 20:16:47
URL: http://lindashemligaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback