Pulkadragning och skoteråkning


Denna helg har voffsingarna lärt sig nya saker. Och det är så roligt när de visar att de faktiskt kan.
Förra året provade jag bara en gång med pulkan, men i helgen har vi övat och övat ändå tills de kunde dra den själv. Jag började dra pulkan och gå med hundarna bredvid, fram och tillbaka många gånger och sen likadant fast med bara en hund + selen på. De tyckte det var läskigt och ha något efter sig som lät och såg konstigt ut.
Men efter många rundor upp och ner för vägen och en massa godis så kunde de.

   
              Tassa & Viva                    Tassa                           Viva                     

Pappa har byggt en ihop en låda som han kan dra hundarna i efter skotern.
Igår tog vi och åkte en sväng, så de fick springa. I förrgår provkörde Kajsa..

image801

image803

 

Det är inge djurplågeri vi håller på med, utan hundarna hoppar i av sig själv och hoppade tom. med upp på locket igår när vi skulle fara. Det ser bara så himla roliga ut när de åker. Jag skrattar nästan ihjäl mig. Öronen fladdrar och deras huvud ser ut som två damer som sitter helt still och bara njuter.

image804

     

Mamma är så duktig som kör skoter själv, men det ser lite roligt ut..

 
     
 

Mamma blev less efter en stund, så då tog en skoter och åkte

 

Det blev en hel del mys också med mina älsklingar!

       

Det var fin himmel igår när jag, Tassa och Viva gick ner på lägdan.

image824

När vi skulle vända sprang såklart Tassa bara vidare och lyssnade på allt utom mig. Viva var duktig som vanligt och följde med mig hem.
Hon var så söt, satt och väntade på Tassa.

image825

image827

Nu ska jag fixa mig i ordning, laga mat och sen åka på jobbet!


Postat av: elinkusin

Jag tror att jag fnissar på mig....Ni är roliga familjen. Visste man inte vad det var skulle man kunna tro att det är ett skoterdraget dass, hundlådan alltså :D.
Kul att dom vill dra pulka, det är ju bara att hoppa i och åka Karro! Säkert roligare än skotern...

2008-02-11 @ 16:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback