Vår på alla sätt


Jag som trodde våren hade kommit till Östersund, men nu snöar det och idag har det mest regnat hela dagen. Fast det är väl för att ta bort den kvarliggande snön. Det hoppas jag på iaf.

De senaste dagarna har jag gått till jobbet och det är då jag känner de hemska dofterna av vår. Det var därför jag trodde den hade kommit hit. Stinkande surgräs som är blött som fan och gegga överallt. Och mitt i allt är det massa hundskit som folk inte orkat plocka upp. Det stinker och ser så jäklarns äckligt ut att jag måste blunda varje gång jag ser de stora korvhögarna.. men som man brukar säga det som göms i snö kommer fram i tö.. uäck!
Det här kanske skulle va en bra idé


En härlig vårkänsla är småfåglarnas kvitter och min och Jens uteplats som sakta men säkert tinar fram.
Nu blir det snart grillning!

Idag vårrensade jag garderoben, plockade bort allt som är för litet, koftor och stickade saker.
Mest blev det av det som är för smått. Väldigt tråkigt men sant.
Jens skrattade åt mig när jag provade ett par jeans som jag inte ens fick över röven.. jag minns att de var tight när jag köpte de när jag va i Usa, men hur stort kan ett arsle bli på 2 år?!
Jag skyller på mitt stillasittande jobb.
Två andra byxor fick jag över arslet, men de går inte att stänga..
Så nu har jag lagt allt i en kartong som jag skrivit "ingen mening att öppnas förrän jag väger XX kg igen".
Ganska smart tycker jag, då behöver jag inte ens fundera på vad jag lagt där eller om jag kan ha det.
Blev väldigt luftigt och skönt i garderoben och det måste sägas att jag och Jens delar på 2 små garderober och vi har rätt mycket kläder båda två. Så när det är vinter åker sommarkläderna bort och sen tvärtom.
Jag ska nog vänta med och plocka fram alla klännignar och linnen. Jag gillar och ha plats i garderoben.
Jag längtar tills jag får en stor garderob eller iaf en egen! Och det bästa av allt vore en klädkammare.
Jag älskar verkligen den som finns på Ikea i Sundsvall, jag vill ha ett eget rum med speglar och massa garderober. Ungefär som den här:

image1082

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Jag har svårt att somna så jag klickade runt lite bland alla bloggar och hamnade här. Tänkte bara lämna ett spår efter mig och säga godnatt!

2008-04-05 @ 03:57:27
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Elin

Den garderoben vill jag också ha! Nu är det jag som sitter här tills du vaknar. Konstigt jobb. Jag tittar på mumindalen nu.

2008-04-05 @ 08:06:51
URL: http://enpiggelin.bloggspace.se
Postat av: Gudrun

Karro...vad du är rolig! Jag skrattade när jag läste din blogg. Längtar till du kommer hem...puss/kram mamma 3

2008-04-05 @ 09:50:59
Postat av: elinkusin

Karro, du har ärvt mommas näsa :D. Jag tror jag fnissar på mig.

2008-04-05 @ 12:10:47
Postat av: Moster

Kan bara tala om att ett arsle kan bli betydligt större än ditt på ett år om man inte passar sig!!!
Mitt krymper lite, lite eftersom och det är skönt men svårt!
Håller med hundskit är det äckliga med de annars så underbara vovvarna.
Puss på dej!

2008-04-05 @ 20:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback