Tisdag


Är vaken tidigt idag, för min kära mamma har sovit hos oss inatt. Hon är på någon kurs i två dagar och då passade det ju bra att sova här! Jens har jobbat natt, så jag måste va tyst som en mus. Eller jag och mamma har pratat och ätit frukost med tända ljus och myst hela morgonen. Men nu har hon åkte och jag vet inte riktigt vad jag ska ta och hitta på. Gå ut och gå en sväng.. och sen skulle jag ha bakat bullar, fast jag tror jag spar det tills imorgon. Det är ju nämligen så att min älsklilng fyller år på torsdag.

I fredagskväll var jag och Honey iväg till Anders och Sofie en sväng och fick lite smaskens och vi började titta på en läskig film, men jag och Jens åkte hem efter ett tag, för vi skulle upp så tidigt dagen efter. Vi åkte nämligen tåg till Sundsvall och där mötte mamma, pappa och Kajsa upp oss. Vi åkte en sväng till min faster Gunnel och fick jättegott fika och sen bar det iväg till Ikea. Andra gången på en vecka för min del, men det gjorde ingenting. Jens pratade med sin mamma och pappa och det visade sig att de var i Sundsvall på någon hälsomässa, så jag tyckte de skulle komma en sväng på Ikea, så de fick träffa min mamma och pappa. De har ju aldrig träffats. Så de var jättesnäll och gjorde det. Vi fikade i röran på Ikea och skrattade och hade det väldigt trevligt. De är så lika varandra, min mamma och pappa och Jens mamma och pappa. Väldigt roligt! Vi gick omkring en stund på själva Ikeaavdelning tillsammans och sen åkte Majvor och Gunnar hem och jag, mamma, pappa och Jens gick på Birsta, men vi var så trötta i benen, så det blev inte långvarigt. Vi åt middag och sen åkte vi hem till Rossön. Och där på träpallarna i hundgården satt mina två älsklingar och blev överlyckliga när vi kom hem.
Söndagen hjälpte jag mamma och sy gardiner (hon hade köpt nytt fint tyg på Ikea) till hallen uppe. Och sen på samma gång bytte jag gardiner i vardagsrummet, så det blev höstigt! Jättefint blev det! Sen gick jag, mamma och Jens en sväng med hundarna och på eftermiddagen kom Berit, Frida och Alex och hälsade på!

Jag och Jens åkte med mamma till Ström igår och sen fick vi ta bilen hela vägen hem till oss och mamma gick o jobbade en sväng sen åkte hon buss till Ösd och va på kursen. Jag hämtade upp henne och vi åkte iväg och köpte fläsk.. muuuuums vad gott det blev med pärer till! Jag skulle kunna äta ihjäl mig.

Neä, nu ska jag ut på min promenix, jag måste komma ihåg att gå förbi Tages, jag ska beställa en smörgåstårta till Jens födelsedag!

Adjöken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback