Helgen som gick..


Fredag: Jobbade klart min dryga dag, sen handlade jag och Jens grejor till vår pizzakväll hos Anders och Sofie. Sofie slutade runt 18 så vi hämtade henne och sen åkte vi hem till de och började kavlandet.



Slutresultatet blev väldigt lyckat!



Vi åt och åt..




Jag och Jens var tvungen att åka ganska tidigt, Jens började 22 och jag skulle hem och sova inför lördagen :)

Lördag: Klev upp klockan 05.50 och började fixa mig i ordning och väntade på att Honey skulle komma hem från jobbet. Åt frukost och sa hejdå till Jens. Började köra kl 7 till Strömsund. Mamma och jag skulle träffas hos Momma och sen åka vidare till Svaningen (till Moster).


Moster bor ju rättare sagt på Djupudden i Svaningen.

Där fick min kära Tassa (som jag glömt att berätta.. hon fick följa med på denna resa) bada och plaska runt lite.

image95
Skaka, skaka av sig vattnet!


Sen fika vi lite och satte oss i bilarna för att komma till vårt slutmål.. Höjda, Ringsjöhöjda. Där min Mormor är född och uppvuxen, ett ställe utan el och vatten men så underbart.
Momma och Moster åkte med Stig-Åke, med hans bil kunde man köra ända upp till husen. Jag, Mamma och Tassa fick gå sista biten, men det var bara mysigt!



Vägen var ju inte världens bästa, men Momma var nog glad över att inte behöva gå den här biten. Hon höll  isig hårt, såg det ut som när de passerade oss.

image103
ÄNTLIGEN framme..

Ja, såhär ser det ut i Höjda, det första huset är Momma född och uppvuxen i, huset längst upp i mitten, där va ladugården, som är omjord så man kan bo i nu. Det är det huset min släkt rår om. Som ni ser hade vi väldigt tur med vädret och ingen mygg nästan som det oftast brukar vara här.

Det var roligt att se Momma här, gå omkring där hon sprungit som barn..



image106
Här bodde vi en natt

Eftersom det inte finns något vatten fick jag o Mamma gå och hämta vatten i kallkällan.



När vi burit upp alla grejor, hämtat vatten och brasan var tänd kunde vi ätnligen äta lite efterlängtad lunch.



Sen kom han som rår om det gamla huset (där Momma är född och uppvuxen) med hans son och hans kompis, de skulle sätta plant. De hade även med sig en hund, Rambo som Tassa genast blev kär i. De hade verkligen roligt.



Mamma och Moster började städa uppe på loftet, där man sover.. det är alltid miljoner råttskit som måste sopas bort och sen skuras. De slängde även ut alla madrasser på vädring och min kära mormor satt och glänste i solen.
Sen blev vissa andra ganska trötta och lugna också.



Middagen var mums fillibabba.. fläsktokiga familjen..



På kvällen spelade vi kort och åt ännu mera gott och hade bara mysigt.
Natten var inte alls lika roligt, för jag hade ont i halsen. Vissa snarka. Jag blev kissnödig (då måste man gå ner från loftet ut genom dörren, sätta sig på huk i mörka sommarnatten mitt i skogen, där det kryllar med björn... tur att Tassa och Mamma följde med också. Tassa bet sönder en toarulle + Mommas underbara fina dyrsamma penna, hehe.. ja, det var en minnesvärd natt, men skönt när den va över.

Söndag: Vi fikade frukost och spelade kort och städade och kl. 12 kom skjutsen igen och vi åkte hem till Moster för att fika.. igen. Och Tassa fick bada en gång till.



Mamma, Momma och jag åkte tillbaka till Ström och jag åkte sedan vidare hem till Frösön. En väldigt kort intensiv och otroligt rolig helg.


Och nu har jag bara en sak kvar att berätta... igår beställde jag, Jens, Anders och Sofie vår efterlängtade resa.. JIPPIE!!! På söndag kl. 15.00 åker vi till Kreta, Agii Apostoli och ska bo på hotel Lotus. Vi hade lite tur och kunde till och med välja hotel. Jag längtar sååååå och nu måste jag bara börja packa.. jihooooo!



Superfint va?? Åh, vad jag längtar!



Adjöss sjömöss 

Postat av: Anniz:-D

Ni verkar haft mycket trevligt med både pizzakväll och sen du med din mormor, mamma och moster!! Jag är så avundsjuk på att ni ska åka utomlands och ännu mera nu när jag sett det fina hotellet ni ska bo på.. Såg så underbart ut!! Vi ses snart igen, jag längtar:-D KRAM

2007-06-20 @ 15:10:38
URL: http://sambomammastudent.blogg.se
Postat av: Elin

Åh, vad härligt att fara utomlands! Jag blir så avundsjuk, du får skicka ett vykort :)

2007-06-21 @ 13:09:23
Postat av: Malin

Åhh det hotellet bodde vi också på i somras:) Mysigt var där. Jag var helt galen i
salladen i snacksbaren samt deras fresh orangejuice:) Vad tyckte ni om stället då? Kram

2008-04-18 @ 02:29:10
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback